幾乎每個人說的解決方式都是把這兩個調大,
  的確,本來調成64還是不行,後來調到1024就可以了。
 
  BLOBS TO CACHE – Determines how many BLOBs will be cached on the client.
  Setting a value 100 means the application can work with a maximum of 100 BLOB records cached.
  Fetching more than 100, then scrolling back 100 records results in an "Invalid Blob handle in record buffer"
  error message.
  Default Value: 64
  Range : >64 and < 65536

  BLOB SIZE – Setting this parameter to 64 means your application can fetch BLOBs of up to 64K.
  Default Value: 32
  Range : >32 and <1000
  Increasing this value means that you can enter more data into the Notes in GoldMine.
 
  可是我看了很多篇後,我還是不懂,只有33筆就會發生這個問題,
  那調大的Range到底怎麼算?
 
  感覺好像是TMemo造成的,因為我就是用這個,
  這問題會發生在要寫入資料庫時和僅是拉動上下捲動軸時,
  用到最後連查詢也會出現問題。
 
  有沒有人可以詳細的解釋給我知,我想知道為什麼,
  想知道是我串SQL的問題,還是寫入的問題,還是我做了什麼,
  我不想只是隨便解決了它。
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Apple 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()